Δεν βγήκαν για δρομολόγια καταγγέλλει μετά από αυτοψία στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ
ετά το επικοινωνιακό σόου Μητσοτάκη ήρθε το κυβερνητικό φιάσκο με τα λεωφορεία που νοίκιασε το υπουργείο Μεταφορών. Σε αυτοψία που πραγματοποίησε ο Νίκος Παππάς στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη διαπίστωσε ότι είναι ακινητοποιημένα στο συγκεκριμένο αμαξοστάσιο και τα 9 από τα νοικιασμένα λεωφορεία με αποτέλεσμα κανένα από τα λεωφορεία να μην πραγματοποιεί σήμερα δρομολόγια.
Όπως τον ενημέρωσαν οι εργαζόμενοι συνολικά από τα 40 λεωφορεία που νοίκιασε το υπουργείο Μεταφορών, σε δρομολόγια μπήκαν μόνο τα 17 αφού όλα τα υπόλοιπα 23 παρουσίασαν βλάβη.
Όπως τόνισε στο ΚΟΚΚΙΝΟ και τον Γιώργο Τραπεζιώτη ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ «Τα πολυδιαφημισμένα λεωφορεία που παρελήφθησαν βρίσκονται ακινητοποιημένα με βλάβες στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ. πρόκειται για λεωφορεία με 500.000 -700.000 χιλιόμετρα τα οποία νοικιάζονται για 150.000 ευρώ ενώ με λίγα χρήματα περισσότερα θα μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε καινούργια».
Ο Νίκος Παππάς χαρακτήρισε την κατάσταση που επικρατεί στα ΜΜΜ ντροπή για το επιβατικό κοινό ενώ επεσήμανε ότι τα λεωφορεία δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφάλειας εν μέσω πανδημίας καθώς έχουν ελάχιστα παράθυρα, ενώ είναι ακατάλληλα για ΑΜΕΑ.
Να σημειωθεί ότι το συνολικό κόστος των συμβάσεων με τους αναδόχους ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ για 3+1 χρόνια και αφορά την προμήθεια 243 12μετρων και 50 18μετρων αρθρωτών, όλα μεταχειρισμένα δεκαετίας.
Πέραν της μεγάλης καθυστέρησης προμήθειάς τους (η διαδικασία ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο) και των παρατυπιών στις συμβάσεις (μεταξύ άλλων, τα λεωφορεία δεν έχουν ανοιγοκλεινόμενα παράθυρα), που προκάλεσαν και το προσωρινό «μπλόκο» του Ελεγκτικού Συνεδρίου στα μέσα Φεβρουαρίου, έντονες αντιδράσεις προκαλεί και το γεγονός ότι με λίγα παραπάνω χρήματα η ΟΣΥ θα μπορούσε να προμηθευτεί ολοκαίνουργια και ασφαλή δικά της λεωφορεία.
Όπως προκύπτει από έγγραφο του διευθύνοντος συμβούλου της ΟΣΥ, που έλαβε το Ελεγκτικό Συνέδριο με αρ. πρωτ. ΕΣ 5725/8.2.2021, η διενέργεια της προμήθειας των ανωτέρω λεωφορείων με βραχυχρόνια μίσθωση επιλέχθηκε καθώς «η τιμή ενός καινούργιου λεωφορείου όμοιου με τα προς προμήθεια λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά είναι περίπου 210.000,00 ευρώ και, σε κάθε περίπτωση, το κόστος απόκτησης των λεωφορείων με μίσθωση είναι σημαντικά μικρότερο, ανά έτος χρήσης τους, αυτού της απόκτησης καινούργιων, λαμβανομένης υπόψη της σταδιακής απομείωσης της αξίας των τελευταίων».
Δηλαδή η ΟΣΥ παραδέχεται όχι μόνο ότι με 61,5 εκατ. ευρώ θα μπορούσε να έχει ασφαλή και ιδιόκτητα καινούργια λεωφορεία, αλλά εμπαίζει σαφώς και τη νοημοσύνη των πολιτών αναφέροντας ότι ανά έτος χρήσης τα καινούργια λεωφορεία θα έχαναν την αξία τους, όταν αυτά που θα κυκλοφορούν τώρα έχουν ήδη φθορά δεκαετίας!
«Αλλ' αντ' άλλων» η απάντηση του Κώστα Καραμανλή
Την αλήθεια των αριθμών έρχεται να διαψεύσει για άλλη μία φορά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής αρνούμενος ουσιαστικά να απαντήσει στις καταγγελίες για το φιάσκο με τα λεωφορεία που νοίκιασε το υπουργείο Μεταφορών.
Αποφεύγοντας να απαντήσει στα στοιχεία του Νίκου Παππά από το βιβλίο βλαβών επικαλέστηκε τα στοιχεία της τηλεματικής του ΟΑΣΑ και επιτέθηκε στον τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ και την αντιπολίτευση.
Μιλώντας, στον ΣΚΑΪ επέμεινε ότι δεν έχουν χαλάσει τα λεωφορεία και ότι είναι κανονικά στο δρόμο «Δεν μπορώ να ακούσω την κριτική της αντιπολίτευσης της μιζέριας» είπε ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Καραμανλής.